Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of culture --- cultureel erfgoed --- cultuurbeleid --- publiek --- cultuurparticipatie --- cultuureducatie --- archieven
Choose an application
strategische toolkit waarmee je in 5 stappen tot een actieplan komt om meer potentiële participanten aan te spreken, rekening houdend met hun smaken, voorkeuren én drempels. De toolkit zet je op weg door middel van verbeterpunten, die je via de 5 stappen zelf detecteerde (o.m. communicatie, aanbod, interculturaliteit, toegankelijkheid, familievriendelijkheid…). De toolkit bouwt voort op de bevindingen van het grootschalig bevolkingsonderzoek naar de vrijetijdsparticipatie (2003 en 2009) in Vlaanderen. Doctoraatsonderzoek op deze datasets legde een aantal leefstijlprofielen van de Vlaamse participant bloot. Ze vormen de basis van de toolkit die tot doel heeft de participatie te bevorderen.
Sociology of cultural policy --- Sociology of leisure --- toegepaste filosofie --- cultuurparticipatie --- cultuureducatie --- Cultuurparticipatie --- cultuurbeleid --- Cultuurbeleid --- Vrijetijdsbesteding --- Games
Choose an application
Sociology of culture --- Didactics of the arts --- art appreciation --- vrijetijdsbesteding --- cultuureducatie --- kunstopvoeding
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- concentratiescholen --- buurtwerk --- cultuureducatie --- intercultureel onderwijs --- Flanders
Choose an application
De Vliegdoos is een praktische doedoos met tal van tips en ideeën om het familiale publiek warm te maken voor meer cultuur in hun leven.Deze doedoos bestaat uit een spel en een inspiratiegids. Het spel bevat brainstormtechnieken en analysemodellen die je inzicht geven in de noden van families met jonge kinderen en hoe jij hier op kan inspelen.De inspiratiegids geeft uitleg rond het begrip ''familievriendelijkheid' en een heleboel tips om hieraan te werken, binnen een organisatie en een gemeente. Van kleinschalig idee tot familievriendelijk actieplan. Het is natuurlijk niet mogelijk dat je alle tips meteen in de praktijk omzet. We willen je vooral inspiratie geven voor een tastbaar gezinsvriendelijk beleid dat berust op stevige fundamenten. Enkel zo kun je op langere termijn duurzame relaties aangaan met families met jonge kinderen.Bron: https://www.publiq.be/nl/nieuws/vliegdoos
vrijetijdsbesteding --- Sociology of leisure --- cultuureducatie --- Sociology of culture --- Cultuurbeleid --- Vrijetijdsbesteding --- Cultuur --- Gezinssociologie --- Culturele vorming --- Gemeentebeleid --- Gezinsbeleid --- Games --- Recreatie --- Toerisme
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunst op school --- cultuurparticipatie --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Flanders
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Research on teaching --- Music --- art appreciation --- art education --- cultuurbeleid --- cultuurbeleid --- kunstonderwijs --- cultuureducatie --- onderwijsonderzoek --- kunstopvoeding --- Flanders
Choose an application
'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek.Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek. (Bron: covertekst)
cultuursociologie --- cultuureducatie --- Sociology of cultural policy --- cultuurbeleid --- cultuurconsumptie --- Economics --- Cultuurmanagement --- cultuur --- 008 --- Cultuur --- Belevingseconomie --- Cultuur. --- Belevingseconomie. --- Cultural industries --- Economic aspects --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Arts --- Management
Choose an application
Mensen met autisme ondervinden vaak nog moeilijkheden om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Om hieraan tegemoet te komen lanceerde de Vlaamse Regering begin 2017 een Autismeplan dat als één van de hoofddoelstellingen het verhogen van de participatiekansen voor mensen met autisme heeft.Ook de cultureel-erfgoedsector kan mee bouwen aan een voor personen met autisme toegankelijke samenleving. Om hen hierbij te helpen schreven Bart De Nil en Liesa Rutsaert een boek vol tips & tricks voor het creëren van een toegankelijk museumbezoek voor kinderen en jongeren met autisme.De auteurs haalden hun mosterd bij heel wat goede praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland én een pilootproject waarbij het museum Huis van Alijn in Gent haar museumrondleiding aanpaste voor een autiklas uit het Buitengewoon Onderwijs. Datzelfde museum maakte van een volledige vernieuwing van haar opstelling gebruik om een museumbezoek, zowel voor, tijdens als erna, autismevriendelijk te maken.Naast een beschrijving van deze inspirerende praktijkvoorbeelden zorgden de auteurs ook voor een checklist voor cultureel-erfgoedinstellingen die hun gebouw en werking autismevriendelijke willen maken.
museology --- Museology --- autisme --- audiences --- Social policy and particular groups --- PXL-Education 2017 --- PXL-Healthcare 2017 --- didactiek van de maatschappelijke vorming --- cultuureducatie --- musea --- inrichting --- Autisme --- Musea --- Activiteiten --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Museum --- Activiteit --- Autismespectrumstoornis --- kunsteducatie. --- autisme. --- kunsteducatie
Choose an application
Onderwijs en cultuur kunnen veel bereiken door de handen in elkaar te slaan. Die overtuiging vormt het vertrekpunt van dit boek, waarin Onderwijscentrum Gent zijn visie op cultuur in onderwijs tastbaar wil maken. Waarin manifesteert zich net de kracht van cultuur, en wat zijn cruciale voorwaarden en succesfactoren om die kracht ten volle te laten spelen?Met het inspiratieboek wordt de lezer meegenomen in het project What?s my name?, dat in het voorjaar van 2017 liep met leerlingen van het PHTI in Gent. In samenwerking met verschillende culturele partners gingen de jongeren aan de slag rond thema?s als geboorte, naam, identiteit en rituelen. Het boek is opgezet als een virtuele tentoonstelling, waarin de lezer wordt meegenomen door verschillende expositieruimtes.?Cultuur in onderwijs? is een absolute aanrader voor al wie de verbindende en versterkende kracht van cultuur actief wil benutten: leerkrachten, schoolmedewerkers, cultuurwerkers, beleidsondersteuners, mensen uit vrijetijdsorganisaties en de sociaal-artistieke sector,?(Bron: www.acco.be)
Didactics of the arts --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Onderwijs --- Cultuureducatie --- intercultureel onderwijs --- verbondenheid --- Sociology of culture --- Educational sciences --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- pedagogiek
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|